Wyłącznik prądu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomeeek
    Drive
    • 2007
    • 52

    Wyłącznik prądu

    Dwumas ???
    pozdrawiam,

    Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3778
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Wyłącznik prądu

    Proszę o opinie w temacie dodatkowego-ukrytego pstryczka-hebelka rozłączającego prąd w 1,4 TSI. Pod, który obwód-bezpiecznik wpiąć wyłącznik aby nie kolidowało to z can-em i nie wykazywało błędów w komputerze? (ASO nie powinno o tym wiedzieć).
    Teoretycznie w grę wchodziły by układy zabezpieczone bezpiecznikami F7, F10, F13, F14,F22 (w skrzynce bezp. w komorze silnika) i nr 1 (w skrzynce w desce). Jakieś inne techniczne sugestie?
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1087
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Odcięcie zasilania pompy paliwa, skuteczne, i nie spowoduje żadnych błędów, chociaż stosunkowo łatwe do wykrycia, jednak znalezienie i usunęcie zajmie sporo czasu, gdy jest mądrze zrobione.
      Można też zamontować dodatkowy elektrozawór bezpośrednio w przewód paliwowy dochodzący do wtryskiwaczy.
      Ten elektrozawór można zamontować nawet pod podwoziem, a przewody poprowadzić w ukryte miejsce.

      Komentarz

      • steel
        Drive
        • 2012
        • 58

        #4
        A jak sprawdza się odcięcie pompy paliwa przy posiadaniu instalacji LPG?

        Komentarz

        • adalbert
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 260
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Czy ja dobrze czytam - instalacja LPG w 1,4 TSI? Szacun!
          Była O2, Jest SuperB!

          Komentarz

          • Bili
            Rider
            • 2010
            • 373
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            adalbert, istnieje tak możliwość zainstalowania lpg do silników TSI. Na ten czas dosyć kosztowna w porównaniu do zwykłych sekwencji, ale jest.
            A co o tematu to taka jak już pisano wyżej odcięcie paliwa. Najprostsze chyba rozwiązanie, ale dość skuteczne.

            [ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 21:03 ]
            Odpalanie tak odbywa się na benzynie dla zwykłej instalacji, przynajmniej standardowo więc potrzebne by było paliwo. Chyba, że samochód jest już nagrzany do tego stopnia, że na gazie od razu zapala, przełącza się.
            Co do instalacji lpg do tsi to tam odbywa się odpalanie na gazie, to tam by trzeba również pomyśleć o pompie gazu.
            Pozdrawiam.
            Michał

            Komentarz

            • steel
              Drive
              • 2012
              • 58

              #7
              U mnie w 1.6 MPI z LPG jest możliwość awaryjnego odpalenia na samym gazie więc odcięcie paliwa raczej nic nie da.
              Dla gazu to prędzej elektrozawór bo pompy chyba nie ma.

              Komentarz

              • Bili
                Rider
                • 2010
                • 373
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                W instalacjach tsi jest pompa.
                Co do zwykłej to pisałem w standardowej sytuacji. A jak jest możliwość odpalenia od razu to trzeba by z zaworem pokombinować.
                Pozdrawiam.
                Michał

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3778
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Temat rozwija się troszkę w inną stronę Ale poczekamy :ideia: poczytamy alacz
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • krzys301
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 244
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    moze ktoś podpowie, jak zrobić skuteczne zabezpieczenie( wyłącznik) , przy silniku z LPG , gdzie z odciętą pompą paliwa też można uruchomić auto

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3574
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      krzys301, przecież można zrobić pstryczek odcinający zasilanie komputera sterującego LPG, tak na chłopski rozum
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • adalbert
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 260
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        Zamieszczone przez McGan
                        krzys301, przecież można zrobić pstryczek odcinający zasilanie komputera sterującego LPG, tak na chłopski rozum
                        i wyrzucić paczkę błędów na pulpit..
                        Ja bym poczytał o tym jak dział IMO, zasilanie cewek, inne czujniki - jak operują masą którą się "odetnie" to komp tego nie wychwyci (np jak w pompie - bo tam masy raczej nie ma na obudowie :diabelski_usmiech )
                        Jakoś nie widzę chłodzenia turbo (przy TSI) przy spalinach pochodzacych z gazu ;-)
                        Była O2, Jest SuperB!

                        Komentarz

                        • mrrudzin
                          Rider
                          • 2009
                          • 403

                          #13
                          Zamieszczone przez Marian 2
                          Odcięcie zasilania pompy paliwa, skuteczne, i nie spowoduje żadnych błędów, chociaż stosunkowo łatwe do wykrycia, jednak znalezienie i usunęcie zajmie sporo czasu, gdy jest mądrze zrobione.
                          1. Spowoduje wyświetlenie się check engine (niskie ciśnienie w magistrali wtryskiwaczy czy brak sygnału z pompy paliwa - nie pamiętam już)
                          2. Znalezienie i usunięcie jest trywialnie proste. Podnosisz tylną kanpę i masz pompę jak na dłoni, a 1,5m dalej masz gniazdko do zapalniczki. Dalej chyba nie trzeba pisać...

                          Zamieszczone przez Marian 2
                          Można też zamontować dodatkowy elektrozawór bezpośrednio w przewód paliwowy dochodzący do wtryskiwaczy.
                          Ten elektrozawór można zamontować nawet pod podwoziem, a przewody poprowadzić w ukryte miejsce.
                          Robiłeś może coś takiego? Jakiego typu elektrozaworu użyłeś? Jakie ciśnienie musi wytrzymać zawór? Jakie końcówki zarobiłeś w miejscu wcięcia?
                          Przetrwało to zimę i ranne odpalanie przy -20*C?

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3778
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Dlatego pomyślałem o odcięciu zasilania przed którymś z bezpieczników wymienionych w moim zapytaniu (co by wskazywało na spalony bezpiecznik). I czy przepalenie któregoś wymienionego bezpiecznika nie wyświetla się na szafie i nie odkłada się w pamięci :?:
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1087
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Odcięcie pompy paliwa nie powoduje zadnych błędów, przynajmniej u mnie (silnik 2.0 AQY), nie przypuszczam aby było inaczej przy innych silnikach, bo równie dobrze może się spalić bezpiecznik od pompy paliwa w każdym samochodzie.
                              Tu jest elektrozawór:

                              Jest to sklep wysyłkowy, można zamówić. Nie zakładałem, ale podobno bardzo dobry. Mają tam też dużo różnych innych rzeczy do samochodu, np. "identyfikacja", umożliwiająca na bezobsługowe zabezpieczenie, nie potrzeba używać ukrytych przycisków, wszystko dzieje się automatycznie, wystarczy tylko mieć pilot/nadajnik w kieszeni.
                              Akurat "identyfikację" mam założoną łacznie z zabezpieczeniem własnego pomysłu, i bardzo sobie chwalę, bo poprostu nie trzeba pamiętać o jakichś tam przyciskach, wszystko dzieje się automatycznie, wystarczy wsiąść do samochodu i jechać. Po oddaleniu się od samochodu na około 10 m silnik się wyłącza.
                              Jeżeli kogoś zainteresuje to moje zabezpieczenie, jest ono opisane tu:

                              Komentarz

                              • paulob1
                                Rider
                                • 2008
                                • 470
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                steel, krzys301, w mojej O1 1,6 Landirenzo mam taki patent, że odłączam wyłącznikiem zasilanie ECU benzyny.
                                Powoduje to brak możliwości odpalenie zarówno na benzynie jak i LPG, gdyż komp od LPG współpracuje z tym drugim. Zarówno wyłącznik jak i wpięcie go do instalacji są tak zrobione, że minie sporo czasu, zanim ktoś mi auto odpali. Prędzej wchodzi w grę Lora (czyt. laweta).
                                Efekt taki,że gdy włączam magiczny pstryczek, dopiero wtedy zapala się kontrolka na szafie "ECU".
                                Rozrusznik rzecz jasna pracuje.
                                Wiadomo,że dla debeściaka odpalenie takiego autka, to mały pikuś, ale chwila z tym schodzi.... więc od razu piszę,że prochu tym nie wynalazłem, jedynie podsuwam jeden z pomysłów....

                                [ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 16:01 ]
                                p.s. Jeśli macie inny lepszy patent, to chętnie skorzystam..... i mój przerobię....

                                [ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 16:03 ]
                                A jeśli chodzi o wyłącznik przed bezpiecznikiem, to nie radzę, bo nic to nie daje. Lepiej dać go po.
                                Z prostej przyczyny.... przyjdzie gość z małym aku 12V takim żelowym,podepnie zasilanie pod bezpiecznik, odpali auto i odjedzie!

                                Komentarz

                                • misiul
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 521

                                  #17
                                  A czy odcięcie paliwa na pompce w 1.4TSI nie spowoduje zapowietrzenia się układu (pompa wtryskowa)?

                                  Pytanie dodatkowe: czy będę te błędy w szafie czy nie?

                                  Komentarz

                                  • maciek30_pl
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 192
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Odgrzewam kotleta, ale sprawdził ktoś czy przy OII FL 1.4 TSI (ja mam 2009 rocznik) robi to błędy w kompie?

                                    Komentarz

                                    Pracuję...